torsdag, juli 31, 2008

Vi är där för ERAN skull, inte för att jävlas...

Jag blev nervös när jag tittade på nyheterna på TV att det varit en seriekrock på E18 utanför Karlstad. Som tur var så syntes det på bilderna att det var mitträcke vid olycksplatsen och då visste jag att det inte hänt på mitt bygge i alla fall.

Jag är alltid orolig över att det ska hända nåt på min arbetsplats, att nån av mina kollegor ska råka illa ut. Det är få trafikanter som visar den hänsyn som krävs på en arbetsplats som våran. Det är en risk man vänjer sig vid när man jobbar som vi gör, och det är just det att man vänjer sig som är så farligt. Man blir oförsiktig, tar större risker än man borde, tar för givet att trafikanterna stannar när man står där mitt i vägen. Vi har ju ett jobb att göra! En "deadline" som ska hållas, till varje pris.


Tyvärr tror många trafikanter att vi finns där bara för att reta just dom. Jag hoppas att DU inte är en av dom som tror det och därför skiter i att ta hänsyn.


Så snälla, nästa gång du passerar ett vägbygge - lätta på gasen, åtminstone när du ser en arbetare på vägen. Bilar är hårda och människor är mjuka. Var rädd om mina kollegor!

Inga kommentarer: