tisdag, april 22, 2008

Morgonbestyr.

Jag är inte så jättepigg vid sisådär sex halvsju-tiden på morgonen.

I morse skulle jag "rensa ögonen" på min hund, jag misstänker en liten ögoninflammation, när det helt plötsligt började prata i min byxficka.

Jag hade missat knapplåset och lyckats ringa upp senast slagna nummer och koppla in högtalartelefonen. Medans jag försökte förklara det för personen i andra änden samtidigt som jag försökte förstå det själv skulle jag slänga pappret jag precis använt men råkade slänga jobbmobilen istället.

Jag glömde helt bort att jag pratade med någon i telefonen, klickade bara bort samtalet, och började rota i sopsäcken. Hittade jobbmobilen till slut, inte alltför kladdig, och tittade mig omkring där kollegorna satt och skrattade åt mig.

Inte för att jag klandrar dem...

Inga kommentarer: