tisdag, augusti 09, 2011

Stallet.

Uppsättning av stallinredningen har påbörjats, det är så spännande och roligt att se! Det är nästan så att det kliar i fingrarna att få börja måla. Och då ska man komma ihåg att jag är sååå less på att måla... Även sadelkammaren börjar ta form. Jag har skruvat upp sadelhängarna och delar av mitt gamla kök (resten tror jag att ska sättas upp i förrådet sen när jag ser om/hur det får plats), och nu håller jag på med hyllor. Förresten, drar man vattenledningar uppe längs taklisterna? Eller nere längs golvet? Jag tycker det vore rimligast att dra dem längs taklisterna, för värmen stiger ju uppåt. Nån som vet???

Jag har btw varit till soptippen återvinningscentralen idag. För första gången sen jag flyttade in här. Inklusive denna långa byggtid. Jo, hästtransporten blev full. Och det tog mig en timme att tömma den. Kanske man skulle åka lite oftare och slänga skräp? Åtminstone en gång per år istället för vart femte???

Inga kommentarer: