lördag, januari 07, 2012

Mat och sand.

En katt här i närheten har ett behov av att fylla på förrådet med mat och sand, vilket är min uppgift att fixa. Tanken var att jag skulle åka till affären 8 mil bort som har det som jag vill köpa. På grund av väder, arbete och helger har denna resa inte blivit av och en snabb sökning på nätet visade att det finns att köpa där. Mot en fraktavgift på 159 kr.

Horribelt! var min första tanke.

Sen räknade jag lite och kom fram till att det skulle kosta mig ca 250 kr att åka tur och retur bara i bränsle.

Foder och sand är numera hemklicketiklickat med leverans ända hem på gården. (Naturligtvis passade jag på att fylla på även mina katters förråd av mat och sand när jag ändå beställde, frakten blev ju inte dyrare för det...)

2 kommentarer:

mobykulla sa...

Hmmmm.... Det lät som dyr frakt! Har du kollat foderbilen? Över typ 500:- så tror jag frakten är gratis!?
www.foderbilen.se

Tess sa...

Tack för tipset! Foderbilen blir det nästa gång jag ska beställa från nätet. De säljer alla sorter jag ska ha.