onsdag, mars 21, 2012

Den fungerar igen!

Jag skulle tvätta i lördags.

Vanliga kläder. Det var alltså min gamla tvättmaskin som skulle få jobba lite.

Trodde jag, ja...

Det lyste lite gröna lampor, precis som det skulle, men den lät inget.

Fram med bruksanvisningen och felsökning startade. Jag lossade kopplingarna för maskinens vattentillförsel och rensade filtret. Jag skruvade loss den där luckan längst ner så golvet blev plaskblött. Jag slog och sparkade (fast inte jättehårt såklart) på luckan. Inget hjälpte.

I måndags ringde jag reparatören, och igår besökte han min tvättmaskin. Min teori om att det handlade om att luckan inte låser sig visade sig stämma! Det var nån kontakt som hade lossnat nånstans. Jag kanske skulle satsa på en karriär som tvättmaskinsreparatör istället? Eller åtminstone tvättmaskinsfelsökare... Men det är dåligt med gräv- och lastmaskiner i den branschen och hur roligt vore det på en skala?

Inga kommentarer: