lördag, april 12, 2014

Datorproblem i antågande (?).

När jag köpte min dator så valde jag Windows XP som operativsystem. Det började bli omodernt redan då, då för typ 6-7 år sen, men det som var nytt då hade så dåligt rykte att jag valde XP och har aldrig ångrat mig.

När jag idag loggade in på internetbanken så blev jag upplyst om att jag numer är utan support på operativsystemet och därför snart inte längre kan logga in på banken. Då blir man ju lite orolig och laddar ner nåt program som kollar om min dator klarar Windows 8 vilket verkar vara det nya svarta inom operativsystemsvärlden. Min dator har skött sig klanderfritt sen jag köpte den, så när som på bokstaven T som ramlar loss lite då och då (men det är bara att fippla dit den igen). Dessutom har jag väldigt svårt att ersätta saker som fungerar, men tyvärr har min dator för dålig prestanda för att klara ett nyare operativsystem.

Nu vet jag inte om just min dator är ett praktexemplar som har lyckats låta bli att krångla överhuvudtaget sen jag köpte den, men det känns som att jag inte vill byta märke. Men, hur krångligt är Windows 8??? Nån som har nån erfarenhet?

Inga kommentarer: