söndag, februari 05, 2017

Man åker iväg för att kolla...

...på en ridkurs, och kommer hem med en död katt i en svart plastsäck.

Det kan bara hända mig.

Jag satt så snällt på läktaren som åskådare, när en av kursdeltagarna kom in i ridhuset och ropade till MIG att det ligger en död katt i omklädningsrummet, och om jag kan ta hand om det.

Det kan så klart inte få ligga en död katt där, det är ju många unga (ffa) tjejer där och det kan ju vara en traumatisk upplevelse för dem, så jag gick dit. Min första åtgärd blev att ta med mig stallkatten som satt på Lit de Parade ut därifrån. Några andra var och hämtade en plastsäck åt mig, och jag ville inte att den levande katten skulle se när hans kompis stoppades i säcken.

Jag tycker inte att det är värdigt att stoppa döda djur i plastsäckar, men jag hade inget val. Det är tjäle i marken, och därmed omöjligt att begrava honom. Jag har löst problemet, ingen behöver må dåligt över det, utom jag. Hade det varit min katt hade jag gjort lite annorlunda, det kan jag erkänna, så jag har också lite dåligt samvete över att jag behandlar den här katten annorlunda än hur jag hade behandlat mina egna katter.

Jag hoppas att det här inte fyller på mitt konto med dålig karma, för jag vill verkligen bli en väl omhändertagen och bortskämd katt i mitt nästa liv.

1 kommentar:

Katarina sa...

Om något borde det väl fylla på ditt konto med bra karma. Du besparade en massa andra människor -- och en katt -- besvär och obehag. Och katten var ju redan död. Bra gjort.