lördag, augusti 25, 2007

En ny upplevelse!

I torsdags ringde Osteopaten som jag har bokat tid med och sa att han hade en återbudstid lite senare samma dag.

Då jag är helt kass i nedersta delen av ryggen så tackade jag med glädje ja till det erbjudandet, så ett par timmar senare åkte jag dit.

Jag har varit till en osteopat förut och blivit väldigt nöjd med resultatet, men den här jobbade inte alls på samma sätt!

Först tittade han på min rygg och hållning när jag stod upp, sen fick jag lägga mig på rygg på britsen. I en hel timme! (Och jag som bara hade betalat parkeringsbiljett i tron att det skulle ta max en halvtimme som det gör hos alla andra "Knäck, bänd och ryck-behandlare".)

Men den här mannen förde in en hand under min rygg och den andra lade han ovanpå magen. Sen hände det inget mer på en lång stund, under vilken jag låg och väntade på Knycken, eller Rycket, eller Braket... Som aldrig kom.

Han började med ryggslutet och fortsatte uppåt längs ryggraden på samma vis. När han började med nacken och huvudet kände jag hur det började pulsera och bli varmt i ryggslutet, nåt hade han åstadkommit i alla fall! När behandlingen var slut höll jag inte på att ta mig upp från britsen. För att inte tala om hur jag tog mig stapplande till bilen och bävade för att köra iväg...

Jag har två behandlingar till inbokade som jag verkligen ser fram emot, för faktiskt så tror jag på det här. Äntligen var det nån som satte ord för min känsla att det var nåt mer än bara bäckenet som var roterat, och som verkar ha kunskap att behandla det!


Spännande är ordet sa Bull...

Inga kommentarer: