fredag, augusti 31, 2007

Glömde berätta igår...

Efter besöket på ATG-kliniken åkte vi till Lantmännen. Eller Odal eller Granngården eller vad de kallar sig numer.

Vi handlade en hel del, både till hästar, kor och skithus, och tänkte väl som vanligt ta det på faktura. Dessvärre var kontot spärrat. Va´??? sa vi och såg ut som fågelholkar. Tydligen gick det inte att fakturera privatpersoner längre, utan det var tvunget att vara en enskild firma eller så.

Ja ja, sa jag och tog upp plånboken, jag kan väl betala då. Vad blir det?
Sextonånie sa expediten.
Jag bara stirrade på honom.
Så mycket pengar har inte jag på kontot kläckte jag ur mig och tittade på varuberget. Hjärnaktiviteten drog igång igen och jag började räkna efter. Vad i hela högen är det som kan vara så dyrt att slutsumman hamnar på 16900 kr?
Så jag frågade expediten igen. Vad sa du att det blev sa du?
Jo, ETTUSENSEXHUNDRANIO kronor.

Då blev jag lite röd i ansiktet... Och plockade fram betalkortet igen.

Vi fick åka därifrån med alla våra varor, behövde inte lämna tillbaka en enda.

2 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

16900. Nästan som en bananrepubliks BNP!

Tess sa...

Hmmm, ja det var i alla fall väldigt dyrt med tanke på vad vi hade på vagnen...