söndag, mars 30, 2008

Guldlördag.

Handlarna nere på byn arrangerar "Guldlördag" en gång i månaden för att locka kunder. Man ska handla för ett av butiken satt belopp, sen får man välja ett kuvert med en lott i och så får man tillbaka ett belopp mellan 20-500 kr, beroende på turen. Jag besökte bokhandeln, de hade specialerbjudande på pocketböcker för 39 kr/st och åtta st råkade följa med mig hem. Min lott gav mig 50 kr tillbaka, så jag tycker att jag gjorde en bra affär.

Guldlördagen fortsatte hemma sen med en kanonrolig ridtur på Kråkan som jobbade himla bra, han kändes så mjuk och fin!

Dagens höjdpunkt kom på kvällen när jag åkte och besökte vännen L, i trakten på tillfälligt besök! Vi var som ler och långhalm under gymnasietiden, och har behållit kontakten sen dess. Även om vi inte ses eller ringer så ofta, livet kommer liksom emellan, så vet vi båda att vår vänskap finns och är ömsesidig. Det är skönt!

Inga kommentarer: