måndag, juni 16, 2008

Midsommarpresent!

Jag fick ett paket med posten idag från våra kollegor på ett annat bygge i ett annat landskap! Det innehöll en huvtröja med företagsloggan tryckt på ena ärmen.

Kollegan C berättade för länge sen att hon hade fått en sån tröja, så jag mailade genast till kollegan D som är platschef för det bygget och upplyste honom om att jag minsann också ville ha en sån tröja. Han påstod att jag inte gjort mig förtjänt av nån, men då bräckte jag hans argument med att de lånat plattbelastningsutrustningen av mig HELA VINTERN, så han kunde se det som hyra tyckte jag. (Att plattbelastningsutrustningen inte kan användas under den kalla årstiden räknades inte just då...)

Tydligen har kollegan D insett det rimliga i min begäran men vill inte erkänna det utan låtsas som att han bara vill vara snäll och ge mig en midsommarpresent... Nåja, jag fick tröjan och är glad och nöjd oavsett orsak.

(Tröjan kommer att finnas på plussidan den dag det är dags för mig att besluta om jag ska säga upp mig eller komma tillbaka efter tjänstledigheten...)

Inga kommentarer: