fredag, december 18, 2009

Människan är lat av naturen...

Det är kallt idag. Jättekallt. Inte lika kallt som i Idre, -36°, men ganska nästan. Eller typ -22° i alla fall.

Så när det var dags för hundens kisspaus på middan gjorde jag en fuling och istället för att promenera ett par hundra meter tillsammans med honom så bara öppnade jag dörren så han fick lyfta på benet mot en snöhög 20 m bort. Normalt råder totalt kissförbud inom området, jag gillar inte när det stinker kiss.

Men det här är ett sånt där tillfälle som försäkringsbolagen kallar Force Majeure tycker jag...

Hundens kvällsmotion överlåter jag med varm hand till "mormor" då jag ska på julfest med jobbet!

2 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Som försäkringstjänstekvinna säger jag att det var ett klart fall av force majeure! Blir det ridning i jul? Fått grönt på nyår? :D

Tess sa...

Klart vi kan rida i jul!

Japp, jag blir med er på nyår. Det ska bli kul!!!

När kommer du "hem"? Ska vi göra sällskap till Spader på onsdag? Jag kan hämta dig.