lördag, augusti 07, 2010

Bollen.

Katten Oliver har fått ett nytt smeknamn istället för Ollie. Det nya smeknamnet är Bollen. (Eller möjligtvis Olliboll. Jag ägde en shettis förut som heter Ullinette och kallas Ullibull. Det kan komma därifrån. Hon har också stor mage.)

Namnet syftar på hans utseende, framförallt formen på magen...

Bollen gillar att äta och att jaga flugor. Jag ser honom inte så ofta jaga råttor, det är hans bror Orvar (Orris) desto bättre på. Men Orris ser inte ut som en boll.

Om det är nån som river ner nåt eller missar ett hopp så är det Bollen. Han tror inte själv att han är så rund som han är. (Sådan matte sådan katt???)

Men Oliver missar inte att komma in i husvärmen på natten, och det ska han ha all heder för. Jag tycker verkligen inte om när Orvar struntar i att komma in - det har hänt två gånger hittills - det är så många farliga djur ute på nätterna som inget hellre vill än att äta upp en liten söt katt.

Och tänk om han blir ledsen när jag inte öppnar dörren när han kommer på att han vill in mitt i natten och jag sover?

Inga kommentarer: