torsdag, augusti 05, 2010

Hästvakt.

Bardi, en av mina hästars sommarkompisar, har eksem, så lite då och då kräver han att få ta in på hotell, speciellt när knotten bits som värst.

Han är duktig på att tala om när han vill checka in. Han går bakom en, med nosen fem centimeter från ens rygg. Gissa om han blir förvånad om man helt plötsligt stannar och han dunsar in i ryggen på en...

Bardis och Hrimnirs matte är borta några dagar nu, så jag har lovat att hålla ett öga på hästarna åt henne.
Gissa om Bardi vet att hon är borta och att det är jag som är "reservmatte"! I förrgår kväll när jag stannade min bil utanför hagen, redo för en ridtur på Slaufa, dök han upp vid grinden innan jag ens hade hunnit kliva ur bilen.
Han frågade inte om jag ville vara så snäll och checka in honom på hotellet. Han krävde.
Det var bara att trä på grimman och leda honom till rummet med Hästens säng. Roomservice med hö och vatten är en självklarhet för honom.
Nästa morgon var det bara att cykla iväg och checka ut honom. Han var uppenbart besviken över att inte få frukost på säng, men det såg ut som att frukostbuffén i hagen tillsammans med de andra hästarna gick ner ändå...
Ikväll var det dags för hotellet igen efter att ha varit uteliggare en natt. Omväxling förnöjer???

2 kommentarer:

Bardi sa...

Tack för att du är så snäll och hoppar in och extraknäcker på hotellet när matte är borta!!
Nu är hon hemma och ordningen är återställd. Kan tillägga att jag har sovit på hotellet i natt också och idag blev det hotellfrukost ;)
Matte säger att du är en klippa för dig kan man lita på i alla väder :))

Tess sa...

Bardi: Tack för den jättefina blomman!!!