söndag, september 19, 2010

En helt okej söndag!

Jag vaknade rätt tidigt i morse, kvart i sju. Eller rättare sagt, Oliver, Orvar och Basse var helt övertygade om att jag hade försovit mig och gjorde sitt bästa för att se till att jag öppnade ögonen nån gång... I vilket fall hade jag ingen lust att ligga kvar så jag masade mig upp och gav Basse korv och Oliver och Orvar leversnittssmulor när de kom in igen. Åt mig själv fixade jag frukost.

Solen strålade så jag hittade faktiskt en hel del arbetslust och jag valde att börja med grundmålningen av några knutbrädor. När jag var klar med dem fortsatte jag med elstängslet som jag började med igår. Isolatorerna går ju lätt som en plätt att skruva i när man använder en skruvdragare, men det är lite knöligt att dra ståltråd själv. Jag hade tur och det dök upp hjälp precis när jag skulle börja med det!

Helt plötsligt var det dags att gå och ge Kråkan lunchhö (och äta själv förstås, på "hotellet". Läs: hemma hos föräldrarna)!

Eftermiddagens största projekt var förstås att utföra min plikt som svensk medborgare och gå och rösta. Har man inte röstat har man inte rätt att gnälla på "systemet" heller enligt mig. Det är enkelt att sitta på rumpan och ha åsikter om ditt och datt... Därefter blev det en runda på höstmarknaden och två stompbröd och tio munkar följde med hem. Gott!

Av nån anledning sved det i ögonen när jag kom hem och väl liggandes i soffan somnade jag som ett ljus... Släpade mig upp till slut och gick ut till mitt elstängsel igen. Nu är det TV för hela slanten; LA Ink, Amazing race och förmodligen zappning mellan Valvaka och Ensam mamma söker...

Inga kommentarer: