söndag, juli 31, 2011

Harry Potter och dödsrelikerna, del 2.

Igår såg jag den!

Jag och A, en ännu större HP-fan än mig, stämde träff utanför hennes stads biograf. Jag för att se filmen för första gången och hon för andra gången. (Inte är det väl sååå galet att åka 20 mil enkel resa för att gå på bio???)

Det var verkligen roligt att se en HP-film med någon som både kan och vill diskutera filmen, jämföra med tidigare filmer, jämföra med böckerna, vad man saknade och vad man hade velat göra annorlunda.

Vi gick ut och åt tillsammans efteråt. Utöver diskussioner om filmen pratade vi även om livet. Vi känner inte varandra så bra egentligen, anledningen till att vi ens vet om varandra var att jag råkade välja frisörsalongen hon arbetar på när jag jobbade på den orten. Slumpen gjorde att jag hamnade i hennes stol. Och på den vägen är det...

Om filmen var bra? Självklart! Naturligtvis! Var det nån som trodde nåt annat??? SE DEN!

Inga kommentarer: