fredag, december 30, 2011

2011.

2011
  • innehöll inga längre resor. Det blev en sväng till Stockholm på bloggträff och några veckor senare på MaskinExpo, ett besök hos en kompis utanför Västerås, ett biobesök i Karlstad, en återträff i Mora med Sälentjejerna och så en Ålandsresa med bästa kollegorna. Mitt pass är inte giltigt längre så det blir väl till att ta en semesterdag enbart för att fixa ett sånt. Det finns vissa planer inför 2012...
  • blev mitt badrum klart. Jag har en DUSCH inne i mitt hus. Inget spring till huset tio meter längre bort. Höjden av lyx, i alla fall när det är trettio stycken minusgrader ute. Jag hjärtar min takdusch.
  • skulle min ekonomibyggnad bli klar. Eftersom det regnade så infernaliskt hela hösten uppstod förseningar så nytt slutdatum är mars 2012. Men innan det här året tog slut så lyckades jordvärmeslingorna komma ner i backen och värmepumpen installerades. Äntligen!
  • flyttade hästarna hem till mig. Om man frågar mig så har hästarna det jättebra här! (Och jag med.)
  • köpte jag mitt första säsongskort på simhallen. Och ännu bättre är att jag har lyckats nyttja det varje vecka, (utom när jag var förkyld), och det är jag stolt över! För tillfället funderar jag på om jag ska lösa säsong- eller årskort 2012. Man tjänar ju faktiskt 50 kr på att lösa årskort...
  • plockade jag trattkantareller. Och plockade. Och plockade. Och plockade.
  • uppgraderades min tjänst till enhetschef. Same same diffrent name...
  • jag fick ett highland cattle-skinn som jag lade ut "lite provisoriskt" på golvet medan jag funderade på vart det passar bäst. Det ligger kvar där än. Mina hjärnceller är inte så intresserade av inredning tror jag.
  • hade problem med vattnet i omgångar. Igenärgad tryckgivare och läckor. Nu har jag ny pump och nya kopplingar. Det borde väl inte gå sönder nåt mer?
  • putsade jag nästan alla mina fönster. Snacka om bedrift!
  • tävlade jag och Slaufa tillsammans för första gången. Det gick mycket bättre än förväntat!
  • blev jag utvald att rösta på Svensktoppen i fyra veckor.
  • aktade jag mig för vargen hela hösten.
  • upptäckte jag att jag är kändis hos Posten, Schenker och DHL.
2012 ska jag blogga oftare. Hur ska jag annars kunna göra en årssammanställning???

2 kommentarer:

Spader Madame sa...

Mer blogging åt folket, Tess! Det kommer bli ett fint 2012!

Tess sa...

Jag har kommit lite ur fas bara när det gäller bloggningen, dags att kamma till sig lite...

2012 kommer att bli alldeles jättebra. Vi bestämmer det helt enkelt.