onsdag, december 14, 2011

Vilken tur!

"Alla" säger att man ska byta batteri i brandvarnaren i adventstider. Varje år alltså.

När jag flyttade in i mitt hus fick jag en brandvarnare av försäkringsbolaget. Det var för sex år sen eller nåt. Jag har aldrig bytt batteri i den.

Jag menar, de brukar ju varningspipa när batterierna börjar ta slut...


Häromdagen råkade jag hitta bruksanvisningen som bifogades brandvarnaren. Det visade sig att min brandvarnare är av en sådan sort som man inte ska byta batteri i, utan den håller i tio år och sen införskaffar man sig en ny.

Jag måste erkänna att det kändes lite skönt att veta att jag inte har råkat missa att batteriet är slut eller nåt...

2 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Du har även hund. Tänker mig att de kan tjänstgöra som brandvarnare?

Tess sa...

Så sant!

När hans korkade matte gjorde nåt som man inte ska göra så det började brinna på verandan så var det han som gjorde mig uppmärksam om det...