måndag, juli 23, 2012

Cirkeln.

Av: Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren

Cirkeln är första delen i en trilogi.

En bok helt i min smak. Jag har till och med drömt om den. Inte direkt nån mardröm, mer en "actiondröm". Men det är inte ofta jag drömmer om den bok jag håller på och läser, och framförallt brukar jag inte ingå i boken/drömmen...

Det är en ungdomsbok som är välskriven och spännande, inte så där ytlig som jag upplevde att t ex Hungerspelstrilogin var. Jag hade svårt att lägga ifrån mig boken och nu när jag har läst ut den känns det lite tomt. Jag vill också vara en häxa. Alltså en sån med magiska krafter då... Och så kan jag gärna skippa de onda makterna också.

Nu väntar jag på att bok nummer två, Eld, ska komma ut som pocket. Om jag orkar vänta så länge?

2 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Mycket bra.

Tess sa...

Mmm, såg att du höll på att läsa del två, Eld.