söndag, september 16, 2012

Det är fult att ljuga.

Idag på eftermiddagen var jag ute på promenad med hundarna när en granne ropade efter mig och frågade om jag skulle plocka lingonen som växer i drivor här hemma?

Jag har inte plockat lingon på flera år, inte sen jag blev utkommenderad som typ 10-åring...

Men tror ni inte att den lille djävulen flög i mig? Ska nån ANNAN plocka MINA lingon??? Så jag svarade att jag skulle plocka en del...

Nu tycker jag att det är väldigt fult och oartigt att ljuga, så jag kom fram till att jag inte hade nåt annat val än att hämta en liten hink och traska iväg till lingonstället. Eftersom jag inte plockar bär alls så ofta äger jag ingen bärplockare, så håll med om att det var en bragd att jag fick ihop 1,2 kg!

Nu återstår att koka sylt på dessa bär. Och ja, jag vet att det är enklare och snabbare med rårörd sylt, men det är inte lika gott.

Inga kommentarer: