söndag, september 09, 2012

Full fart.

Jodå.

Än finns det hopp om livet! Och det lugnar ju ner sig när vintern kommer... Åtminstone är det det jag försöker lura i mig själv.

På jobbet har vi flera stora och halvstora projekt igång, alla måste vara klara före vintern. Vissa borde i och för sig ha varit klara för länge sen, men när det regnar vareviga dag så kan man inte planera ut matjord eller så gräs. Vi hoppas på en höst som innehåller en betydligt mindre mängd regn än vad sommaren gjorde. (Dessutom måste det ju finnas lite nederbörd kvar till snön, en vinter utan snö är bara MÖRK.)

Här hemma är mitt byggprojekt inte klart än, mina hjälpande händer har en så elak chef som vägrar ge dem ledigt från jobbet... Ridlektionerna har dragit igång igen efter sommaruppehållet, och tisdagskvällarna är veckans höjdpunkt. Precis som torsdagskvällarna, för då är det yoga. Och från och med veckan som kommer är även onsdagskvällarna veckans höjdpunkt, för då börjar mina och H´s "Bondekvällar" när vi äter nåt gott och tittar på Bonde söker fru. Man kan aldrig ha för många höjdpunkter på en vecka!

Nu måste jag fortsätta med katthårssaneringen, annars kommer ingen att se skillnad på H och en katt efter Bondekvällen på onsdag...

Inga kommentarer: