onsdag, mars 20, 2013

Tänkte inte på det!

En person besökte min arbetsplats igår.

Efter en stund tittar hon på mig och säger; Du jobbar verkligen på en mansdominerad arbetsplats!

Jag tittar lite förvirrat på henne, funderar lite och svarar; Jo då, det stämmer nog...?

Det är helt enkelt så att det inte är nåt jag reflekterar över. Det spelar mig ingen roll att jag är ensamt fruntimmer. Det som betyder nåt är att de personer jag har omkring mig är rätt personer, att vi trivs ihop, jobbar bra ihop, kan ha roligt ihop.

För övrigt är det ju inte så att det aldrig kommer dambesök upp till oss. Vi har suveräna lokalvårdare som håller oss i herrans tukt och förmaning var och varannan dag, och som mer än gärna hänger med på luciafirande och semmelkalas... Skulle inte det räcka finns ju växelhäxorna bara ett telefonsamtal bort.

Och dessutom är det snart sommar och då kommer våra sommarjobbare tillbaka, så då blir vi helt plötsligt fyra eller fem tjejer. En hel skock, typ!

1 kommentar:

Spader Madame sa...

Rätt många killar på mitt jobb också! :-)