söndag, augusti 18, 2013

Vånda.

Efter onsdagens omänskliga träningspass är det med en viss bävan jag packar för morgondagens pass.

Våra instruktörer verkar ha en förkärlek för Crossfit, stationsträning och cirkelträning, vilket jag i och för sig inte har nåt emot eftersom det kombinerar styrka, kondition och smidighet och det är olika saker varje gång, men ibland blir passen lite för krävande.

Passet i onsdags innebar 50 repetitioner vardera, i sträck (men vi fick vila lite när vi behövde), av

  • Press - En 10-kilos vikt skulle lyftas från golvet till taket (eller hur högt man nu når...) och ner igen
  • Armhävningar - Vi fick ha knäna i golvet, men en hand skulle vara på step-brädan och den andra i golvet växelvis
  • Sit ups - Från liggande till sittande och tillbaks igen, inga såna där halvmesyrer m a o
  • Knäböj
  • Burpees - Eller tråkmånsar som de också kallas. Ingen lek. Alls.
Naturligtvis överansträngde jag mig på armhävningarna och fick äta smärtstillande i två dagar. Men det blir så när instruktören står bredvid och kontrollerar att man inte fuskar...

Note to self: Gör inte armhävningarna så djupa nästa gång det handlar om 50 repetitioner.

2 kommentarer:

Ulrika sa...

Note to self: håll mig låååångt borta från crossfit ;)

Tess sa...

Ulrika: Jag är sååå glad att vi inte får reda på i förväg vad kommande pass kommer att innehålla! Fy vad jag skulle gruva mig om jag visste att det väntar ett sånt där riktigt slavpass... Då skulle nog det roliga med träningen försvinna lite.