söndag, maj 04, 2014

Tvättdag.

Idag har jag tvättat typ hela dagen. (Egentligen gillar jag att tvätta, för det sköter sig självt utan någon större insats från min sida.)

Eftersom jag anser att torktumlare är av ondo så äger jag följdaktligen ingen, men solen sken från en klarblå himmel i morse när jag vaknade så då bestämde jag mig för att det skulle bli en tvätta-lakan-dag idag.

Lakan som har fått torka på torkvindan utomhus luktar på ett speciellt sätt, och känns på ett speciellt sätt tycker jag. (Nej, de luktar inte ko. Faktiskt.)

Visserligen har temperaturen idag inte varit så hög, så jag trodde inte att det skulle torka så snabbt som det ändå har torkat idag! Speciellt som det har kommit några rejäla hagelskurar också... Men sol i kombination med vind är faktiskt ett oslagbart torkväder!

Och därmed är det dags för mig att gå och hänga ut dagens sista tvätt. Och sen ska jag bädda med rena lakan och rent täcke!

Inga kommentarer: