söndag, augusti 31, 2014

När man inte hittar några gula så får man plocka röda istället.

"Någon" påstod att man mer eller mindre skulle kunna skyffla ner gula katareller i korgen om man åker västerut. Det kan man inte. Inte ens trots att man tar med sig en van svampplockare som sällskap.

När jag sen närmade mig hemma fick jag se folk i MIN lingonodling, så då blev jag lite orolig och gick ut för att plocka. Det visade sig dock att det var Karl Johan-svamp de letade efter, så eftersom lingonen fortfarande är lite omogna så plockade jag inte så länge, men när jag hällde upp den nykokade sylten blev det precis så mycket som fick plats i en stor burk.

One down, four to go! (Plus några små burkar också.) Det går ju åt en del till den dagliga gröten...

2 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Kommer nog hem mitten av oktober. Vill ses!

Tess sa...

Vill också ses!