torsdag, september 04, 2014

Idag.

Återigen har jag fått förundras över hur människor tycker att de har rätt att bete sig hur illa som helst vid kontakt med den offentliga sektorn.

Men dagen avslutades i alla fall med en urrolig ridtur på Bangsi. Vi tog "miljöträningsrundan", och miljöträning blev det!
*Mittlinjen på vägen är nymålad. Det innebär att man först måste tvärstanna och sen skutta över strecket. Jag bävar lite för när de har målat kantlinjerna med...
*En tillfällig fårhage var uppsatt, men fåren var ointressanta. Däremot skulle det vara fullt möjligt att deras vattenbaljor skulle kunna förvandlas till hästätande monster.
*Två crossåkare visade hänsyn, och det som kunde ha blivt ett skräckmöte blev istället en positiv erfarenhet.
*Två minihundar kom utrusande från en gård storskällandes. Bangsi är van hundar som skäller, så det var väl ingen större grej för honom. Tyvärr kom en skrikande matte också springandes, så det kan nog bli en match mellan mig och Bangsi nästa gång den gården ska passeras.

Men det är samtidigt känsligheten som ger det lilla extra i gångarterna, så jag skulle inte byta bort ett enda skutt för allt smör i Småland!

2 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Människor som bara tänker på sig själva kan jag tänka mig...

Tess sa...

Ja, och som kör den där "härskar-tekniken".