fredag, maj 22, 2015

Aha-upplevelse.

Jag red dressyr på Slaufa nu ikväll, och koncentrerade mig på traven. Det gick väl sådär. Hon krullade ihop halsen, gick emot skänkeln, ramlade inåt, tappade takten etc etc.

Jag kom på mig själv med att ju mer hon krullade ihop halsen, ju kortare blev tygeln. En ond cirkel med andra ord.

Så jag skärpte till mig och lät tygeln vara glapp och sen drev jag med säte och skänklar. Hon blev grinig till en början och ägnade sig åt fyrfota hopp, men hux flux så sökte hon stöd i bettet och vi kunde trava helt rent på både stora och små volter. Vilken känsla! Den vill jag hitta igen.

2 kommentarer:

About Alice sa...

Rider Camilla henne forfarande?

Tess sa...

Nu är det ganska länge sen, men Slaufa skulle nog behöva ett träningsläger hos Camilla hon med. Men på onsdag åker Bangsi dit tills på söndag.

(Jag vet för övrigt inte om Stelpa verkligen vill vara ensam med Bangsi i flera dagar, han är "lite" jobbig mot henne.)