onsdag, juli 01, 2015

Avslut.

Efter 11,5 år tillsammans håller jag nu på och gör slut med Sigurd Bertil Martin. Jag har hittat en ny. Han heter Martin Tore Helge och är 11 år yngre än sin föregångare.

Egentligen gillar jag Sigurd Bertil Martin, han har tagit mig vart jag än ville och inte haft alls många sjukdagar. Tyvärr börjar väl åren ta ut sin rätt, och rynkorna går inte längre att blunda för. Vid senaste hälsoundersökningen så blev jag rekommenderad att skicka honom till en plastikkirurg eller helt enkelt ersätta honom med nån fräschare, trots att hans hjärta slår med starka livskraftiga slag.

När jag för några dagar sen upptäckte att han inte längre kan hålla tätt i blåsan så kände jag att nu är tiden inne för att börja leta, och igår hittade jag honom och idag bestämde jag mig.

Men, det är ändå med lite sorg i hjärtat som jag gör mig av med honom. Han har ju ändå varit en stor del av min frihet. Jag hoppas att jag har samma tur med hans ersättare!

2 kommentarer:

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Jag litar på Helge. Herregud, han heter ju Helge, då kan det väl inte bli annat än bra?

Tess sa...

Eller hur! Det känns rätt iaf, och jag hoppas att jag kan lita på min magkänsla.