lördag, oktober 22, 2016

Energiboost!

Idag har jag och Slaufa varit iväg på en ridkurs.

Den här intruktören är lite annorlunda jämfört med andra instruktörer, åtminstone upplever jag det så.

Han fyller mig med mod, glädje och självförtroende. Han hjälper mig att komma ihåg varför jag rider, talar om för mig att vara mindre självkritisk, och han säger att min häst är fenomenal.

Jag blir inte en duktigare ryttare av allt ovanstående, men jag behöver påminnas om att det inte bara handlar om mig. Jag har valt att ha islandshästar, och det innebär att jag måste lära mig deras historia för att förstå hur jag ska träna dem. Och vet ni vad, jag förstår hans resonemang!

Nu ligger jag i soffan, alldeles nöjd med dagen. Jag har nyss sett filmen Allegian, och den gjorde inte min längtan efter boken med samma namn mindre... Hoppas bokhandeln ringer snart och säger att den har kommit!

Inga kommentarer: