lördag, oktober 15, 2016

Igår.

Jag har problem med sömnen. Det har pågått en längre tid, men natten till igår tog priset.

Frågan är om jag sov något alls? Och dessutom hade det snöat!!! Jag är sååå inte redo för vinter än!

Jag har svårt att hålla humöret när jag har sovit för lite, men mitt humör igår tog nog priset. Det var så illa att jag valde att åka hem efter frukostrasten, för att inte göra mig osams med allt och alla.

Ett klokt val, visade det sig.

Saker som hängt över mig, som måste bli åtgärdade före vintern, blev undanstökade. Inte på mitt vis, som tur var, jag tänkte väl inte helt klart... Jag lyssnade på podden Styrkebyrån under tiden, och sakta men säkert vände det från nattsvart till...till åtminstone mellangrått. Det blev inga ridturer igår, de brukar sällan bli bra såna här dagar, varken för mig eller hästarna.

På kvällen blev det en brasa i kaminen och en varm dusch, och i natt fick jag sova hela natten.

Dagen idag har varit betydligt bättre än igår. Tack och lov!!!

3 kommentarer:

Katarina sa...

Hoppas trenden är bruten och att du får sova i fortsättningen nu. <3

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Vet du varför du sover dåligt? Stress, för mycket att tänka på? Kanske läge att prata med någon i såna fall. Så du inte kör slut på dig <3

Tess sa...

Jag har fått sova tre nätter i rad nu, peppar peppar. Jag hoppas att det får fortsätta så.