söndag, november 13, 2016

Gott.

Ibland händer det att jag måste laga mat. Jag har helt enkelt prioriterat bort det för att hinna med andra saker, och för att jag är så dålig på att få maten att smaka gott.

Men när "ibland" inträffar, som idag till exempel, så brukar jag ta en kycklingbröstfilé från Reko (jag vet, de är jättedyra, men jag köper när priset är nedsatt på grund av kort datum och lägger i frysen), pressa vitlök och blanda med rumsvarmt smör och salt som trycks in under skinnet på filén. Salta och peppra filérna och lägg i en stor smord ugnsform. Skala och klyfta potatis, ha på olivolja och salt och lägg runt kycklingen. In i ugnen på 200 grader. När kycklingen är 72 grader är maten klar!

Om man är många kan man så klart ta en hel kyckling istället. Eller om man vill ha till matlådor.

1 kommentar: