söndag, oktober 29, 2017

En produktiv helg.

Det har varit en bra helg, om man med "bra" menar att man har fått mycket gjort. (Om man tycker att en bra helg består av mycket vila så har det inte varit en bra helg...)

Jag har gjort klar fasaden på hönshuset, det jag kan göra utan hjälp vill säga. Men ändå!

Jag har börjat ta ner hästarnas ena sommarhage. Visst är det med vemod jag gör det, men än så länge kan hästarna plocka i sig grässtrån i världens största sommarhage som de har fått låna av kossorna ett tag, innan det är dags att nöja sig med vinterhagen och tre måltider om dagen.

Jag har kommit ihåg att ta fram stegen åt sotaren som kommer i morgon.

Jag har bakat en saffranskaka i med glasyr i långpanna att ta med till jobbet i morgon.

Check på två matlådor och fem grötlådor!

Tre maskiner med tvätt körda och upphängda.

Förutom det har jag hunnit rida både Slaufa och Bangsi både lördag och söndag, idag hade jag och Bangsi en dejt på travbanan. Roligt!

Men nu är det skönt att sitta i soffan med en spinnande katt på magen...

Inga kommentarer: