onsdag, maj 21, 2008

Ett fasligt ätande.

Igår var jag och kollegan fru L bjudna på restaurang av företaget vi har anlitat för städning av våra kontor och baracker. Det var bord bokat på Munken, en anrik restaurang här i staden.

Jättetrevligt sällskap, de har humor våra lokalvårdare (eller vad det nu heter, städtekniker kanske)! Däremot är nog såna där finare restauranger inte så mycket för mig, jag tyckte att det var många konstiga rätter, mystiska kombinationer.

Och inte fick vi Pommes Frites eller annan potatis till maten heller.

(Missförstå mig rätt, det jag åt var gott, men jisses vad jag saknade nåt att äta till köttbiten förutom den där morotspastejen som var 5x4x3 cm...)


Så ikväll släpade jag med mig kollegan M till Teachers, ett säkert kort när man vill bli mätt.

(Eftersom min hund vill gå på långpromenad på kvällarna missade jag årets första Bonde söker fru, men kanske går det i repris till helgen? Fast jag har väl inte tid att se det då heller...)

4 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Jag äter potatis så ofta som går. Det är SÅ gott!

Rex Perspective sa...

Jag efterlyser fler kort på hur det har blivit med den nya beläggningen... Och en massa kort på bäbisarna förstås!! :)

Tess sa...

Miss UD: Det är väl inte potatisen i sig jag måste ha, men jag vill gärna ha nåt till en köttbit liksom. Och Steakhouse Pommes är inte helt fel till Oxfilé tycker jag... (Även fast jag vet att du inte håller med helt och hållet...)

Grubbelhäxa: Det är din flytts fel att stackars kollegan M måste följa med mig överallt. Så det så! (Jag ska försöka skärpa mig när det gäller bilder...)

Tess sa...

(Förresten är kollegan M inte så svår att övertala att följa med...)