fredag, september 12, 2008

Påminnelse...

I somras fick jag en faktura från min mobiltelefonleverantör som inte stämde, vilket jag ringde och påpekade.

Tjejen i kundtjänst var jättetrevlig och så, men det var lite krångligt så jag sa att jag kunde betala fakturan som den var och så ha en mindre summa tillgodo till nästa faktura, men det örat ville hon inte höra på.

Hon talade om för mig att jag kunde slänga fakturan jag fått, och så skulle det komma en ny. Fast hon sa inte när... Så jag har väntat och väntat, men eftersom det samtidigt har varit mycket som hänt så har jag inte tänkt på att tiden har gått så fort.

Så i postlådan idag låg det en påminnelsefaktura, visserligen på en mindre summa än den ursprungliga, men jag har inte fått nån faktura som kundtjänsttjejen lovade.

Så antingen har jag inte kollat posten ordentligt, eller så har de glömt att skicka den reviderade fakturan och körde påminnelsen direkt...


Egentligen, som inte uttalas [ejengkligen], spelar det ingen roll, pengarna ska betalas i vilket fall, men det är just sättet jag inte gillar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hmmm....de kunde ju åtminstone, som INTE uttalas åtmindstone, ha skickat ut en innan påminnelsen...
//L

Tess sa...

Du har så rätt din lilla sprätt! ;-)