söndag, september 07, 2008

Reviderad åsikt.

I helgen var jag till Ängelsberg på kräftskiva. Det var vi som umgicks under högskoletiden (1993-1996) som träffades, och några till.


Jag är väl inte så där jätteförtjust i kräftor, men tänkte att det kan väl vara roligt att träffa "brudarna" igen, det var några år sen sist så jag bestämde mig för att tacka ja.

Och mycket riktigt, det var superskoj att träffas igen! Och så roligt att alla var sig precis lika, både till utseende och sätt. (Eller ja, några mindre förändringar fanns ju så klart, t ex ny frisyr, höggravid-mage och nån hade några erfarenheter hon inte förtjänade men gjort henne till en stark och levnadsglad person, men på det stora hela menar jag...)


Arrangören hade fått tag i svenska kräftor, och så goda kräftor har jag aldrig ätit. Jag kunde inte för mitt liv tro att kräftor kunde vara så gott!


Så turkiska och kinesiska kräftor kan slänga sig i väggen, nu vet jag hur det ska smaka, egentligen...

Inga kommentarer: