lördag, augusti 08, 2009

Missebarn!

Brorsans ena katt fick fyra kattungar för två veckor sen.

Han är bortrest den här helgen, så jag var dit idag för att titta till dem...

Mina planer inför den här sommaren var just att skaffa katt, lagom till semestern hade jag bestämt mig för, men så fick jag "second thoughts" eftersom stallet inte hinner bli klart i år och jag ska åka bort ett par veckor i mars eller nåt och jag då tycker synd om den eventuella kattvakten som måste åka hit och ta hand om min/mina katter varje dag utan att ha nåt annat ärende, t ex mata hästarna... (Hunden däremot kan "mormor" ta hand om hemma hos sig.)

I alla fall så lutar det nog åt att det blir en eller två kattungar här i huset om sisådär 10 veckor i alla fall. Den vita med grå fläckar och grå svans med vit tipp ligger bra till... Om jag bestämmer mig för att ta två (för att de ska ha sällskap av varandra när jag är och jobbar) så ska det i alla fall vara två av samma kön...

4 kommentarer:

Marie sa...

Jaaa, äntligen :-) Katter förgyller livet, tror inte du ångrar dig...nu vill jag se bilder på dom små liven...

Miss Upsey Daisy sa...

Håller med Marie. Vill också se bilder!

Tess sa...

Det är så mörkt hemma hos brorsan så det gick inte att ta några kort. Han tror inte på taklampor och sånt verkar det som...

;-)

Spader Madame sa...

ojojoj... jag tänker inte titta, finns riks att man blir sugen!