söndag, augusti 09, 2009

Top Gun.

Efter att ha spenderat dagen tittandes på underbara jetplan (läs: JAS 39 Gripen och F16 Fighting Falcon), ett maffigt transportplan (läs: Hercules), ett gäng propellerplan av diverse modeller, mindre jetplan, HKP15, segelflygplan, fallskärmshoppare och häftiga flyguppvisningar så bara MÅSTE man ju avsluta dagen med bästa filmen ever, närmare bestämt Top Gun med en Tom Cruise iförd pilotbrillor...

Jag lyckades faktiskt få en skymt av Loppanlej trots att hon befann sig på marken! ;-)

Jag är en sucker för jetplan. Faktiskt. Jag bara älskar när de kommer smygandes i överljudshastighet och sen bara brakar det till så tårna krullar sig! (Fast jag inser att det är för jag aldrig har blivit utsatt för krig som det ens är möjligt att förknippa dessa flygplan med något positivt, så några kommentarer om det är inte nödvändiga.)

6 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Jag är en sucker för att stanna på marken så man inte ramlar ner hur som helst.... ;)

Spader Madame sa...

Flyplan-nja
Tom Cruise i Top Gun-yup

Turtlan sa...

Oj Oj... min M skulle digga Di starkt!
Han går igång på flyg också, alla sorters närapå.

Att han missade den uppvisningen... Märkligt!

Turtlan sa...

Digga Dig.... så menade jag....

Laila och Johan sa...

Jetplan är grejen! Är såå nöjd med helgen, var där både i lördags och söndags (stekte hamburgare då dock..). Otroligt att du lyckades se mig bland allt folk!!

Tess sa...

Miss UD: Men du är hur tuff som helst som övervinner din rädsla gång på gång!

Spader: TC är helt okej i två filmer; Top Gun och Cocktail...

Turtlegirl: Jag kan låna din Mi två dagar om tre år! ;-)

Loppanlej: Jag hade lugnt kunnat sitta där och tittat båda dagarna! Det är tyvärr lite svårt att få med sig kompisarna, de är inte fullt så intresserade av flygplan och det känns väl lite sådär att tvinga iväg dem när det kostar inträde.

(Även om jag tycker att arrangörerna är värda vartenda öre de får in - det måste kosta MULTUM att få dit alla häftiga plan och duktiga piloter/flygförare!)