tisdag, oktober 20, 2009

Kli i fingrarna.

På söndag går vi över till vintertid.

Det kommer att innebära att kvällarna inomhus blir lite längre. Det är nämligen så kolmörkt här så ute går det bara inte att vara - förutom typ 10 m från verandran där utelampan sitter så klart...

Jag är hemskt sugen på att sticka sockor med garn härifrån! Jag väntar på svar på frågan om de kan skicka garn eller om man måste åka dit och köpa...

(Jag skulle inte tacka nej till ett par sockor av garnet "Midvinterros".)

5 kommentarer:

Miss Lovlie sa...

Önskar att jag var händig och hade tålamod att sticka. Garnet såg riktigt fint och skönt ut!

Rex Perspective sa...

Hur gick det med ditt förra projekt? Sålde du den eller hur blev det? Tröjjan som du stickade tidigare..menar jag.

Tess sa...

Jag antar att du menar min förrförra projekt, tröjan som blev lite för kort?

Det löste sig så bra att hon jag köpte garnet av erbjöd sig att mot nästan ingen betalning alls förlängde tröjan, så nu passar den!

Efter det har jag stickat en tröja till, och den är klar så när som att jag ska få ihop ärmhålorna, och jag har inte klurat ut än hur man gör det snyggt. Sen ska så klart alla miljoner garnändar fästas...

Kram!

Spader Madame sa...

Alltså... sticka verkar svårt och onödigt tålamodskrävande. Garnets färg var fantastiskt!

Miss Upsey Daisy sa...

Såg att du hade ringt igår. Var inte hemma på hela kvällen. Vi får försöka höras snart. Karlstad imorgon och borta till söndag.