söndag, oktober 18, 2009

När är det för kallt...

...att kasta ut två jättebusiga katter som är 13 veckor gamla?

Det är fem minusgrader ute.

Den blödiga delen av mig säger att det är för kallt eftersom de inte är vana att vara ute och inte törs springa omkring så de håller värmen utan håller sig på verandan.

Den hårda delen av mig påpekar att de faktiskt har PÄLS.

Nja, den blödiga delen får sin vilja fram tills vidare. Få se om det blir lite varmare längre fram.



Men när är det för kallt???

3 kommentarer:

Spader Madame sa...

Djurfrågor...ojdå... Spader är en sådan som ojar sig över bebisar och har totalmissat djurgrejen...

Som varande sådan skulle man vilja påstå att det är för kallt när katten inte vill gå ut? Jfr Spader själv...

Miss Upsey Daisy sa...

Jag hade väntat åtminstone en månad till just för att de ska känna var hemma är och bli lite större. Det är mer åldern och inte kylan..

Tess sa...

Spader: Mina katter är inte vana att vara ute överhuvudtaget, målet med att kasta ut dem är att de ska lära sig vara ute.

Miss UD: När vädret är okej lyfter jag ut dem en stund. Ingen lång stund, de vill inte vara ute, men jag vill börja vänja dem. Däremot gillar de att sitta precis i dörröppningen och titta ut. Tyvärr gillar inte jag att släppa ut värmen ur huset...