söndag, november 08, 2009

Att helga vilodagen.

Det sägs att man ska helga söndagen genom att vila.

Jag misstänker skarpt att det inte gäller mig. För hur skulle jag då hinna med allt jag måste göra?

Äntligen är i alla fall sommarhagen nedtagen, under överinseende av en älgko och hennes två kalvar.

Jag har även hunnit isolera slut på mineralullen, firat Fars dag och bytt spån hos hästarna.

Förresten, konstigt det där med nedtagningen av hagen egentligen. Man vet att det måste göras. Man vet också att det inte är jättetråkigt för man har trevligt sällskap (och den här gången menar jag mänskligt sällskap) och inte heller tar det sååå himla lång tid.

Varför passar man då inte på när solen skiner istället för att välja en dimmig och grå novemberdag???

1 kommentar:

Miss Upsey Daisy sa...

För att det är typiskt..