lördag, november 28, 2009

Tio saker ni inte visste?

Utmanad av Spader...

  1. Jag är gravt miljöskadad av mitt yrkesval. Jag tittar på vägskador, diken, skyltar, vägarbeten, grävmaskiner, lastmaskiner, dumprar etc etc oavsett var i världen jag är...
  2. När jag blir arg eller ledsen väljer jag medvetet att inte säga nåt alls, för jag ångrar mig jämt efter att jag har sagt vad jag tycker och tänker - "sanningar" uppförstorade sisådär hundra gånger.
  3. I större sällskap blir jag väldigt tyst och tillbakadragen. Det betyder inte att jag har tråkigt, för jag gillar att lyssna på folk, men tycker själv att jag inte har så intressanta saker att tillföra.
  4. I mitt nästa liv vill jag vara en häxa och bli undervisad på Hogwarts. Då förutsätter jag att Harry Potter har undanröjt den där Voldemort för evigt. Å andra sidan vill jag till Nangiala också efter döden och åter få träffa mina djur som har dött. Katla och Tengil har ju Astrid Lindgren redan sett till att oskadliggöra, så det blir som en parkpromenad att leva där!
  5. Det där med kläder och mode är inte min grej. Jag är lyckligast iförd joggingbyxor och collegetröja. Ridbyxor funkar också bra.
  6. Jag kan inte slänga eller bränna böcker. Det går bara inte. Näst intill belagt med dödsstraff i min värld.
  7. När jag blir Triss-miljonär ska jag bygga ett eget ridhus.
  8. Jag tycker inte att det är otäckt att gå upp på stegar eller befinna mig på hög höjd. Däremot att ta sig ner...
  9. För tjugo år sen beslutade jag mig för att säga upp all kontakt med min biologiska mamma eftersom jag anser att hon har missbrukat sin rätt att få vara en del av mitt liv. Det beslutet håller än.
  10. Jag är rätt bra på att sticka. Raggsockor hör till favoritalstren för det går fort att få färdigt. Däremot gillar jag inte att fästa trådändar vilket gör att plaggen kan bli liggande väldigt lång tid innan jag får "tummen ur"...

Nu, Spader, har jag en alldeles egen utmaning till dig! Jag skulle vilja att du avsätter en kväll för att hjälpa mig hitta lämplig utstyrsel till kalaset med temat "Guld, glitter och glamour"... Intresserad?

4 kommentarer:

Spader Madame sa...

Raraste Tess, massor med saker som man inte hade en aning om. Visst verkar det spännande på Hogwarts? Vad gäller tvåan så tränar jag, konflikträdd som jag är och alldeles för eldfängd i humöret.

Kolla in biblioteket på jobbet, där står Spaders överblivna skatter... (böcker).

Vad gäller guld glitter och glamour så blir jag så glad om jag kan hjälpa, men är helt borta... det ska ju var beyond snyggt också. Esset och jag ska kolla på myrorna, så vi kan hålla utkik åt dig, har ju inga sådana kläder alls! Vi pratar storlekar också, har du min mail? Förresten så måste vi diskutera åka också, Loppan och jag räknar med att åka fredag eftermiddag, via Örebro, så får Esset köra därifrån... Hur verkar det? Funkar det med djurvakter och så?

Tess sa...

Nope, jag har inte din mail, men kan säkert få den av Miss UD om jag ber snällt...

Resplanen verkar helt okej för mig, djurvakter ordnar sig nu när vi är ute i god tid.

Kram!

Miss Upsey Daisy sa...

Fin lista. Vissa saker visste jag andra inte. :)

Laila och Johan sa...

Ta sig ner för stegar är ingen lek... Huvva!