söndag, maj 30, 2010

På hästfronten.

Det bidde ingen ridning idag.

Jag och Kråkan gick omkull igår, han snubblade på sina egna hovar tror jag. Jag känner av en viss ömhet i nacke, axlar och armar. Inte för att jag slog mig - Kråkan däremot fick en del skrubbsår - men det blir väl typ som en sträckning just i fallet.

Fröken Slaufa är högbrunstig så hon har motionerat både sig och valacken Hrimnir den här helgen. Ingen av dem luktar särskilt gott heller för tillfället... Vi får hoppas på ett rejält skyfall inom en snar framtid!

2 kommentarer:

marie sa...

Hm...tur det gick bra för dig och att Kråkan inte fick några större skador förhoppningsvis...det kvittar hur snäll häst man än har så kan det hända...

Tess sa...

Så sant! Men det är lite typiskt Kråkan... Fast den här gången skyller jag på att han fortfarande är vinterskodd.

Förhoppningsvis kommer hovis till veckan.