måndag, oktober 11, 2010

Bloggträff.

Jag har varit till den Stora Staden på bloggträff! I fredags. Eller ja, jag var förstås kvar i den Stora Staden ända tills igår.

Men åter till bloggträffen!

Vi var 15 glada bloggerskor som träffades på en restaurang för en bit mat och massor med prat. Den gemensamma nämnaren och tillika fenomenal festfixare var Miss Upsey Daisy, men jag hade förmånen att även känna både Spader Madame och Loppanlej sen tidigare.

Lite lustigt det där med bloggträff, för det enda man egentligen har gemensamt är just att man bloggar. Och man kan ju inte riktigt säga att en blogg är en blogg är en blogg, för man kan ju blogga om så olika saker, precis allt mellan himmel och jord. Och lite till.

Så vad pratar man om på en bloggträff? Jo, såklart om allt mellan himmel och jord. Och lite till. Man kan ju säga att ingen av de jag pratade med har ett liv som liknar mitt, men de var trevliga ändå... ;-) Skämt åsido, jag tycker att det är roligare att höra andra berätta om sina liv än att själv berätta om mitt eget. Inte för att jag vill byta till deras liv, absolut inte, utan för att det är intressant att lyssna om världen utanför min, en värld som består av annat än gator och hästar...

Ett stort tack till alla som hjälpte till att göra kvällen så lyckad, och ett extra tack till Miss UD som fixade ihop alltsammans!

4 kommentarer:

Katarina sa...

Jag tyckte det var jättekul att höra om ditt liv. Jag hoppas jag inte ställde för många frågor, jag gör det ibland när jag är nervös. Du var iallafall en underbar bordskamrat - tack för det. :-)

Och mitt liv handlar faktiskt också en hel del om gator. Fast då utifrån det perspektivet att det är alldeles för få parkeringsplater på gatorna där jag bor.

Tess sa...

Nej, inte ställde du för många frågor inte! Den som inget frågar får inget veta...
När jag blir nervös blir jag antingen knäpptyst eller så babblar jag. I fredags var det mest åt babbelhållet märkte jag.

Jag gillade dig som bordskamrat med!

Spader Madame sa...

Vi kan ha en bloggräff när du vill! Fast så många som i fredags behöver vi nog partyfixaren MUD:s hjälp att trixa ihop!

Miss Upsey Daisy sa...

Jag är glad att du hade det bra på bloggträff trots att du var nervös.