torsdag, oktober 07, 2010

Faktiskt!

Jodå. Det finns positiva saker med att vakna mitt i natten och vara törstig.

Jag upptäckte nämligen att lampan i mitt kylskåp var tänd fastän dörren var ordentligt stängd. Man såg att det liksom lyste genom gummilisten. Och jag som har varit irriterad över att grejerna på översta hyllan aldrig är lika kalla som de andra grejerna... (Lampan sitter i kylskåpstaket.)

Det är ju så att det mesta här hemma (nu överdriver jag men det känns lite så) är ett provisorium, så även kylskåpets placering. Det lutar lite käckt så där. Tänk "lutande tornet i Pisa". Golvet är inte klart så jag orkar väl inte riktigt bry mig om att räta upp kylskåpet. Det lutar ju inte så mycket att det riskerar att välta precis. Men nu har jag tejpat fast en ihopvikt papperslapp på översidan av dörren så nu släcks lampan när den stängs. Bra va´?!?

2 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Ingenjören löser problem :)

Tess sa...

Problem är till för att lösas, men ibland tar man genvägar som kanhända fungerar men som egentligen inte är de bästa...