fredag, september 23, 2011

Award

Kate Reader har varit vänlig nog att skicka vidare en award som är tänkt att gå till bloggare med färre än hundra följare till mig. Tack!

De som får den här utmärkelsen ska länka tillbaka till den som de fått den av, svara på fem frågor och sedan skicka utmärkelsen vidare till fem bloggare med färre än hundra följare som de känner borde få mer uppmärksamhet.



1. Varför började du blogga?

Julen 2006 berättade en kompis för mig att hon ville börja blogga. Då hade jag faktiskt aldrig hört talas om blogg och hade med andra ord inte en susning om vad det var för nåt. Efter att ha läst hennes blogg blev jag sugen på att testa själv, helt anonymt så klart!

Nu är min blogg inte så anonym längre, men jag är fortfarande noga med att inte namnge personer som jag skriver om och att aldrig visa ansikten när jag bifogar foton. Jag är inte heller en sån skrivartalang som min kompis, men det jag tycker är bäst med att blogga är att var och en får bli salig på sin fason! Gillar man inte en blogg behöver man inte läsa den. Enkelt.
2. Vilka bloggar följer du?

Jag följer de bloggar man hittar på listan här intill, men sen har jag några till som jag tittar till ibland.
3. Vilka favoritfärger har du?

När det gäller kläder har jag mest svarta, mörkblå och grå kläder. Smutsen syns inte så väl på dem... På jobbet är kläderna orange, men det är knappast ett val jag har gjort utan hänger mer ihop med arbetsmiljö och säkerhet.

För övrigt gillar jag grönt, rött, blått, gult... Men jag tycker inte så mycket om lila.

4. Vilka favoritfilmer har du?

P.S. I love you
Stolthet och fördom
Armageddon
Harry Potter

Äh, det finns fler men jag kommer inte på några just nu...

5. Vilket land drömmer du om att besöka?

Oj... USA, Canada, Island (igen), Sydafrika, Panama, Costa Rica (igen), Irland, Grönland, Nordpolen, Australien, Nya Zeeland... Kort sagt, länder med storslagen natur. Städer intresserar mig inte nämnvärt. Jag känner mig inte hemma där. (Lantlolla som man är.)


Jag har valt att inte skicka vidare denna award, helt enkelt för att jag inte känner till fem bloggar som både uppfyller kriterieriet om mindre än 100 läsare och som inte redan har fått utmärkelsen.

2 kommentarer:

Katarina sa...

Kul att du svarade på frågorna. :-)

Spader Madame sa...

Storslagen natur... Usch!

;-)