söndag, september 11, 2011

Slaufas första tävling.

Ganska nyss hemkommen från tävlingen på klubbens hemmabana.

I lördags hölls uttagningarna och jag och Slaufa var med i V5 (lätt fyrgångsklass) och T8 (lätt töltklass). Tyvärr beräknade jag tiden fel så uppvärmningen inför V5 blev för lång så hon var trött och seg inne på banan. Att solen sken från en klarblå himmel gjorde det inte lättare med tanke på att hon har börjat sätta vinterpäls... Men jag hade bestämt mig innan för att om poängen blir 4 eller högre så är jag nöjd, och den målsättningen lyckades vi med! Vi kom på 11:e plats och missade därmed precis en finalplats.

På eftermiddagen var det dags för T8 och då hade jag mer is i magen så vi värmde lagom mycket. Det kändes inte helt ok i vänster varv, men i höger varv kändes Slaufa mjukare och mer framåt. Slutpoängen blev (för mig) sensationella 5,13 och en plats i A-finalen!!!

Egentligen hade jag nog tänkt åka hem på lördagen, men A-final är ändå A-final... Klart jag stannade!

Min häst är inte direkt tävlingstränad, och det visade sig i finalen. Hon var helt slut, det fanns liksom inget "jävlar anamma" i henne och hon hade nog träningsvärken från helvetet... Vi slutade i alla fall på en femteplats, och självklart är jag nöjd med det!

Slaufa är ändå mest nöjd med att ha fått komma hem igen.

Inga kommentarer: