fredag, september 23, 2011

Ordningen återställd.

Orvar ligger och sover här i soffan med mig och Oliver ligger i min säng och sover, i väntan på att jag och Orvar ska gå och lägga oss så han kan gå in hit... (Oliver och Orvar är inte bästa vänner för tillfället verkar det som, inte inomhus i alla fall. Trist.)

Annat var det igår.

Orvar var ute och vägrade komma in, och mitt under ett av mina försök att få in honom smet Oliver ut. För att inte heller komma in mer. Så natten till idag tillbringade båda katterna utomhus. Det är så olagligt att det utdömda straffet är för hårt för att nämnas här...

2 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Mm. Mina utekatter var nästan alltid ute på natten...

Tess sa...

Jag tror nog att även katter vänjer sig vid rutiner. Åtminstone har mina gjort det.

Det gäller bara att vara lite mer envis än dem och inte ge sig fastän de jamar eller försöker riva halva huset. Efter ett par gånger slutar de med det eftersom det ändå inte ger det resultat de har tänkt sig.