tisdag, augusti 07, 2012

Framsteg.

Underlaget blev ju klart igår, trots intermezzot med den sjunkande lastbilen...

Idag har vi formsatt och armerat. Det var inte särskilt tidskrävande att lägga i armeringsmattorna. Men sen skulle det najas. Det var mitt jobb. (För jag är bra på att naja. Så klart.) Det tog tid. Flera timmar.

Betongfabrikskillen kom och inspekterade leveransplatsen. Icke godkänt. Fast det visste vi ju redan eftersom underlaget inte hållit för lastbilen med grus och ett lastbilslass med betong väger ännu mer... Så en beställning med grovt grus gjordes och verkställdes, så nu är det sämsta stället istället det med bäst bärighet. På hela min gård.

Vi ska jobba en stund med lite finlir i morgon också, sen ska jag ha semester resten av veckan. Tror jag. Om inte mina hjälpande händer bestämmer sig för att det ska gjutas denna vecka också. Fast de sa idag att vi skulle avvakta till nästa vecka och hoppas att det torkar upp lite efter alla dessa regn. Som om det inte skulle kunna regna mer???

I klartext för Spader: Bygget går enligt planerna och blir klart vilken dag som helst. Exakt datum är dock inte exakt bestämt än. På bygget gör jag sånt som jag är bra på och mina medhjälpare gör sånt som de är bra på. (Jag lagar mat åt oss alla tre också, fastän jag inte är bra på det. Men sån är lagen.)

2 kommentarer:

Spader Madame sa...

Men hallå! Jag undrade just om mumbojumbon. Fan -ibland tycker man att lagen kunde vara annorlunda så man kunde låta någon annan laga maten. Men man ska naturligtvis göra det man är bra på. Det fattade jag redan i den första texten! Naja!

Tess sa...

Lagen borde definitivt skrivas om! Jag kommer aldrig att bli nån matlagare, det är inte min grej. När man lagar mat åt bara sig själv så är i alla fall jag nöjd om det inte blir äckligt, men när man lagar mat åt andra vill man ju gärna att de tycker att det är åtminstone ganska gott.

Naja är grejen!