lördag, december 01, 2012

En bra dag.

Trots iskall nordanvind och vassa snöflingor byltade jag på mig min älskade vinteroverall och tog Slaufa på en frisk vintertur längs Karlsson-vägen på förmiddagen. Det var så roligt! Hon till och med tog både höger och vänster galopp på första försöken. Sen vågade jag inte testa mer för jag ville inte grumla min egen lycka...

Efter en god middag (som naturligtvis, och som vanligt, inte var tillagad av mig) och ett 91-årskalas så drog jag återigen på mig vinteroverallen, gick ut i hagen och hämtade Strákur. Stackarn var full i istappar hängandes i pälsen. Och inte tyckte han att jag var så snäll när jag drog bort istapparna, men han uthärdade tortyren stoiskt. Jag valde ett arbetspass på lindan, något som han skötte med bravur. Pigg och framåt, angelägen om att vara mig till lags. Tog i lite extra för varje berömmande ord. Kan man begära mer?

1 kommentar:

Miss Upsey Daisy sa...

Sug på den karamellen :)