söndag, december 09, 2012

Så perfekt!

I flera år har jag vägrat införskaffa en pannlampa. Och oftast ser man ju var man är ändå, bara det är snö och månljust.

Men på sista tiden har jag tyckt att det har varit besvärligt när jag har varit ute på promenad med Basse. När det är så här kallt är det inget lämpligt ridväder utan jag får minsann traska på mina egna ben, och eftersom jag bara har två ben så är det så lätt att snubbla när stigen längs älven inte är månbelyst. Och just älvenrundan är exakt lagom lång både för mig och hunden vid dessa temperaturer.

I fredags kväll bestämde jag mig. Jag skulle krypa till det berömda korset och redan nästa dag nyttja mitt presentkort och köpa en pannlampa.

Strax efter att jag fattat mitt beslut ringde det. Det var A som ville komma förbi och visa sin man mitt stall. De var naturligtvis välkomna, och en stund senare kom de - fullastade med paket till mig och hästen A har lånat av mig till lektionsridning.

Det ena paketet sa hon innehöll en blomma, så det öppnade jag såklart samma kväll. Det andra paketet beslöt jag att vänta med till julafton, det stod ju God Jul på det!

Min föresats höll ända tills igår morse. Och tur var väl det!?! För i paketet låg en pannlampa...

Inga kommentarer: